Functies en taken

Hieronder vind je een overzicht van functies en taken tijdens de gezinsvakanties. Niet alle functies worden op alle locaties aangeboden.
Soms kunnen taken ook gecombineerd worden.
Bij de Survival- en Jongerenweken zijn de functies niet onderverdeeld, maar vervul je als groep alle taken samen.

Minimumleeftijden* van Wigwam-vrijwilligers

Persoonlijk begeleider

• De minimale leeftijd van een persoonlijk begeleider is 18 jaar.
  • Indien de vrijwilliger 17 jaar is, kan hij/zij in overleg ook al als persoonlijk begeleider worden ingezet, maar alleen indien Wigwam beoordeelt dat hij/zij voldoende ervaring en kennis heeft met de doelgroep (bv. na een jaar goed functioneren als aspirant persoonlijk begeleider**).
  • Indien de vrijwilliger 16 jaar is, kan hij/zij in overleg starten als aspirant persoonlijk begeleider**, maar alleen indien Wigwam beoordeelt dat hij/zij voldoende ervaring en kennis heeft met de doelgroep.

Verpleegkundige of Toezichthouder zwembad

Voor deze functie geldt dat de vrijwilliger in het bezit moet zijn van de geldige diploma’s/registraties.

Overige functies

• De minimale leeftijd van deze vrijwilligers is 16 jaar.
  • Indien de vrijwilliger 15 jaar is, kan hij/zij in overleg ook worden ingezet, maar alleen indien Wigwam beoordeelt dat hij/zij voldoende ervaring en kennis heeft met de taak/doelgroep (bv. na een jaar goed functioneren als aspirant vrijwilliger**).
  • Indien de vrijwilliger 14 jaar is, kan hij/zij in overleg starten als aspirant vrijwilliger**, maar alleen indien Wigwam beoordeelt dat hij/zij voldoende ervaring en kennis heeft met de taak/doelgroep.

* De leeftijd op het moment dat de vrijwilliger de functie uitoefent.

** Een aspirant vrijwilliger is een volwaardige, maar boventallige vrijwilliger die geplaatst en begeleidt wordt door een andere vrijwilliger.