Wat biedt Wigwam?

Verblijf
Vrijwilligers kunnen op het terrein overnachten. Afhankelijk van de locatie en het seizoen verblijven de vrijwilligers in bungalows of kamperen in (eigen) tenten op het terrein. Sanitaire voorzieningen zijn in de buurt van de overnachtingplaats. Wil je weten welke mogelijkheden er zijn? Neem dan contact op met het landelijk kantoor.

Maaltijden
Gedurende de vakanties worden de maaltijden voor de vrijwilligers door Wigwam verzorgd.

Vervoer
Indien de reiskosten naar de locatie een belemmering vormen, neem dan contact op met het landelijk kantoor om de mogelijkheden te bespreken.
Het vervoer voor vrijwilligers die naar Frankrijk gaan, wordt in overleg geregeld.

Stage
Het meewerken als vrijwilliger kan voor diverse opleidingen studiepunten opleveren. Ook kan een getuigschrift (deelnemebewijs) verstrekt worden of kunnen verslagen afgetekend worden. Dit kan met de projectleiding geregeld worden. De projectleiding kan geen uitgebreide individuele stagebegeleiding bieden.

Kinderen
Vrijwilligers kunnen na overleg met het landelijk kantoor eigen kinderen van 4 t/m 15 jaar meenemen. Zij dienen dan met hun kinderen in een eigen tent te verblijven. Kinderen betalen een vergoeding van €135 (per week) voor begeleiding, deelname aan het activiteitenprogramma en alle maaltijden.

Waar moet je zelf voor zorgen?

Ziektekosten- en ongevallenverzekering en aansprakelijkheid

Gezien de bijzondere aard van vrijwilligerswerk, geschiedt het op eigen risico. Stichting Wigwam noch haar medewerkers kunnen aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade. Wij gaan ervan uit dat vrijwilligers zelf zorgen voor voldoende verzekering. Hierbij wordt gedacht aan een ziektekosten- en ongevallenverzekering, eventueel sociale regelingen voor inkomstenderving en een W.A.-verzekering particulier. Eventuele schades dienen dus bij de eigen verzekeraar geclaimd te worden.

Reis- en bagageverzekering

Vrijwilligers dienen zelf voor een reis- en bagageverzekering te zorgen.