Stichting Wigwam

Stichting Wigwam organiseert naast Gezinsvakanties ook Jongerenvakanties. De Wigwamvakanties worden gecoördineerd vanuit het landelijk kantoor in Valkenburg a/d Geul. Het team bestaat uit 6 parttime medewerkers. De voorbereiding en uitvoering van de Wigwamvakanties zijn verder in handen van projectleiders, assistent-projectleiders en vele vrijwilligers.

large_6968_1

Dhr. E. Dormans, lid

ANBI Status

large_4201_0

Stichting Wigwam heeft een ANBI-status (Algemeen Nut Beogende Instelling). In de publicatie ANBI boekjaar 2019 zijn de volgende gegevens verwerkt: naam, RSIN/fiscaal-nummer, contactgegevens, doelstelling, een (beknopt) beleidsplan, de samenstelling van de RvT, het beloningsbeleid, een (beknopt) verslag van de uitgeoefende activiteiten.

De financiële verantwoording 2019 is conform de statuten vastgesteld door de bestuurder en goedgekeurd door de Raad van Toezicht.

Erkend Leerbedrijf

erkend_leerbedrijf

Stichting Wigwam is een erkend leerbedrijf. De wet educatie beroepsonderwijs verplicht mbo-studenten het praktijkgedeelte van hun opleiding te volgen bij een erkend leerbedrijf. De zg. beroepspraktijkvorming (bpv). Erkende leerbedrijven – zowel bedrijven als zzp'ers – zijn een schoolvoorbeeld voor de branche. Door studenten te helpen opleiden leveren zij een belangrijke bijdrage aan de toekomst van het vakmanschap.

Kwaliteitsmanagementnorm ISO voor Zorg en Welzijn (NEN-EN 15224)

large_4203_0

Kwaliteit staat tijdens Wigwamvakanties voorop. Stichting Wigwam volgt de ISO norm voor Zorg en Welzijn (NEN-EN 15224). Dit is een specifieke kwaliteitsmanagementnorm voor zorgorganisaties. Jaarlijks doorloopt Wigwam assessments om de kwaliteit te controleren.