Heel

Wigwamlocatie Heel

In een bosachtige omgeving, aan de rand van het mooie dorp Heel, ligt Daelzicht, een zorginstelling voor mensen met een verstandelijke beperking. Op deze vakantielocatie werden jarenlang Wigwamvakanties georganiseerd. Drie jaar geleden moest deze locatie helaas worden geruimd. Maar inmiddels staan de lichten weer op groen en is er in 2020 op kleine schaal weer gestart.

Midden-Limburg staat bekend om zijn prachtige natuur: de Maasplassen, het Leudal, de Beegderheide en de nationale parken De Peel en Meinweg.

Wigwamhuizen

In Heel staan drie zogenaamde 'Super Wigwamhuizen', geschikt voor maxinmaal 6 personen. Deze zijn in 2020 volledig gerenoveerd.
In 2021 zal gestart worden met de bouw van 'Grote Wigwamhuizen', geschikt voor circa 5 personen.
De foto's op deze pagina zijn van de Super Wigwamhuizen. Van de Grote Wwigwamhuizen zijn nog geen foto's beschikbaar, maar deze zullen vergelijkbaar zijn met de Grote Wigwamhuizen op de locatie in Valkenburg.
Ook is er een gemeenschappelijke ruimte en een sanitair gebouw met aangepaste voorzieningen.

large_4717_1

Super Wigwamhuis

De super wigwamhuizen zijn volledig geïsoleerd, en voorzien van een eigen (aangepaste) badkamer, apart toilet en vloerverwarming. Ook is er een apart slaapgedeelte met afgescheiden slaapkamers. Hier is ruimte voor een hoog/laagbed en een tillift. Deze Super wigwamhuizen zijn zeer geschikt voor kinderen of jongeren van wie de gezondheidstoestand zeer kwetsbaar is.

Sommige foto's op deze pagina dateren van enige jaren geleden

large_4719_0

Keuken

Keuken met 4-pits gascomfort, koelkast, pannen, bestek, borden, glazen ed.

large_4719_1

Slapen

Op de begane grond bevinden zich diverse slaapplekken. Het slaapgedeelte varieert enigszins per wigwamhuis.

large_4719_2

Sanitair

Het sanitaire gedeelte is ruim van opzet en bestaat uit een aparte ruimte met toilet en wastafel en een ruimte met een aangepast toilet, douche, douchestoel en voldoende plaats voor een douchebrancard.

large_4721_0

Woonkamer

large_4721_1

Vide

large_4721_2

Impressie uitzicht woonkamer

Kampeerplek

Op het terrein zijn momenteel 2 kampeerplekken voorzien. Deze zijn aangesloten op het electriciteitsnet maar niet op stromend water. Er ligt een sanitair gebouw in de dichte nabijheid.

muziek bingo 3

Zelf meenemen

U dient zelf beddengoed (waaronder dekbed/slaapzak, kussens, dekbedovertrekken, kussenslopen en hoeslakens), badhanddoeken, keuken- en theedoeken, afvalzakken en eventueel schoonmaakmiddelen mee te nemen.

large_3641_0
large_3641_1
large_3641_2
large_3641_3
large_3641_4

Omgeving

Midden-Limburg biedt voor elk wat wils: watersporters kunnen hun hart ophalen aan de Maas en de Maasplassen. Natuurliefhebbers worden op hun wenken bediend in het Leudal en de nationale parken De Peel en Meinweg. En u raakt niet uitgefietst op het toeristische fietspadennetwerk dat zich zelfs tot over de grens uitstrekt. Wie meer om cultuur geeft, komt ruimschoots aan zijn trekken in Roermond of het witte stadje Thorn. Tel daarbij op het rolstoelvriendelijke attractiepark Toverland en uw vakantie is compleet!

Waar vindt u ons

Stichting Wigwam in Heel:

Heerbaan 96
6097 AZ Heel