Heel

Wigwamlocatie Heel

In een bosachtige omgeving, aan de rand van het mooie dorp Heel, ligt Daelzicht, een zorginstelling voor mensen met een verstandelijke beperking.
Deze vakantielocatie ligt in Midden-Limburg, een streek die bekend staat om zijn prachtige natuur: de Maasplassen, het Leudal, de Beegderheide en de nationale parken De Peel en Meinweg.

Naast onderstaande accommodaties is er op deze locatie ook een gemeenschappelijke groepsruimte en
een sanitair gebouw met aangepaste voorzieningen.

Klik hier voor de reviews over de locatie Heel.

Super Wigwamhuizen

large_4717_1

In Heel staan drie zogenaamde Super Wigwamhuizen, geschikt voor maximaal 6 personen. Deze zijn in 2020 volledig gerenoveerd. De Super Wigwamhuizen zijn geïsoleerd en voorzien van een eigen (aangepaste) badkamer, apart toilet en vloerverwarming. Ook is er een apart slaapgedeelte met (afgescheiden) slaapkamers. Hier is ruimte voor een hoog/laagbed en een tillift.
Deze Super Wigwamhuizen zijn zeer geschikt voor kinderen of jongeren van wie de gezondheidstoestand zeer kwetsbaar is.

4714_0
large_4719_0

Keuken

De keuken is voorzien van een 4-pits gascomfort, koelkast, pannen, bestek, borden, glazen ed.

large_4721_0

Wonen en slapen

Op de begane grond bevinden zich een woonkamer en diverse slaapplekken. Het slaapgedeelte varieert enigszins per wigwamhuis.

large_4719_2

Sanitair

De badkamer is ruim van opzet en bestaat uit een aparte ruimte met toilet en wastafel en een ruimte met een aangepast toilet, douche, douchestoel en voldoende plaats voor een douchebrancard.

Groot Wigwamhuis

IMG-20210415-WA0001

In 2021 zijn drie houten 'Grote Wigwamhuizen' gebouwd, geschikt voor maximaal 5 personen. Deze  houten huizen hebben elk 3 aparte slaapruimtes, een keukenblok, een toilet en een woonruimte. Een slaapruimte heeft een stapelbed, een 'n tweepersoonsbed en in de derde ruimte is plek voor een hooglaagbed.
Voor het douchen kan gebruik gemaakt worden van het sanitair-blok op het terrein.

Voor het huisje is een overdekte veranda met tuinmeubels.

17. Interieur (4)
17. Interieur (2)
17. Interieur (3)
17. Interieur (1)

Kampeerplek

Op het terrein zijn een aantal kampeerplekken voorzien. Deze zijn aangesloten op het electriciteitsnet. Voor water, (aangepast) toilet en (aangepaste) badkamer kan gebruik worden gemaakt van het sanitaire unit.

Sanitaire unit

In de sanitaire unit bevinden zich verschillende (aangepaste) toiletten, douches en wastafels.

Groepsruimte

In de zogenaamde Blokhut is ruim de plaats om ook bij slecht weer activiteiten of maaltijden te laten doorgaan.

Heel (20)
sanitair en keuken
Groepsruimte

Hulphond

Op de locatie in Heel is het, in overleg en tegen betaling, alleen mogelijk een hulphond mee te nemen. Geef dit aan op uw inschrijfformulier.

Faciliteiten

• Ruime sanitaire unit
  • Douchebrancard en douchestoel
  • Alle wigwamhuizen zijn voorzien van een eigen toilet
  • Wasmachine en droger tegen betaling
  • Groepsruimte
  • Beschikking over sportzaal en binnenzwembad
  • Snoezelruimte
  • Kinderboerderij
  • Supermarkt op 2 km afstand

Zelf meenemen

U dient zelf beddengoed (waaronder dekbed/slaapzak, kussens, dekbedovertrekken, kussenslopen en hoeslakens), badhanddoeken, keuken- en theedoeken, afvalzakken en eventueel schoonmaakmiddelen mee te nemen.

Deze video is gemaakt in 2020, tijdens de heropbouw en de renovatie van de drie Super Wigwamhuizen en voordat de drie grote wigwamhuizen gebouwd werden.

Omgeving

Midden-Limburg biedt voor elk wat wils: watersporters kunnen hun hart ophalen aan de Maas en de Maasplassen. Natuurliefhebbers worden op hun wenken bediend in het Leudal en de nationale parken De Peel en Meinweg. En u raakt niet uitgefietst op het toeristische fietspadennetwerk dat zich zelfs tot over de grens uitstrekt. Wie meer om cultuur geeft, komt ruimschoots aan zijn trekken in Roermond of het witte stadje Thorn. Tel daarbij op het rolstoelvriendelijke attractiepark Toverland en uw vakantie is compleet!

Waar vindt u ons

Stichting Wigwam in Heel:

Heerbaan 96
6097 AZ Heel