Coronamaatregelen

1,5 m

Nog even en dan kunnen we weer gaan wigwammen……. maar helaas nog niet zonder richtlijnen en afspraken i.v.m. corona. Ook voor de komende zomervakanties is een landelijk Wigwamprotocol opgesteld, afgestemd met de GGD. Uiteraard volgen we de landelijke maatregelen en passen we de protocollen aan indien dat nodig is. We gaan ervan uit dat alle vakanties ondanks de maatregelen weer net zo fijn worden als altijd.

We gebruiken ook ons gezond verstand en herinneren elkaar aan de afspraken en maatregelen wanneer iemand deze in zijn enthousiasme even vergeet.

Zelftest
Om het risico op besmetting tijdens de Wigwamvakanties zo klein mogelijk te houden willen we aan iedereen vragen om maximaal 24 uur voor vertrek een zelftest af te nemen. Deze test is bedoeld voor iedereen die op dat moment geen corona-gerelateerde klachten heeft. Heeft iemand wél corona gerelateerde klachten, dan moet er een afspraak gemaakt worden bij de GGD.

We kunnen niemand verplichten om een zelftest af te nemen en gaan ook niet om een bewijs vragen van een negatieve uitslag. We hopen echter dat iedereen bereid is om wél een zelftest af te nemen. Niet alleen voor de eigen gezondheid maar ook voor die van alle andere (kwetsbare) deelnemers.

Geeft de zelftest een positieve uitslag, dan gaan we ervan uit dat degene níet naar de Wigwamvakanties komt maar zich zo snel mogelijk laat testen door de GGD.

We hopen dat iedereen meewerkt aan alle opgestelde richtlijnen en adviezen zodat we samen weer kunnen genieten van een heerlijke Wigwamvakantie!

Coronaprotocol Wigwam

Mochten er na het lezen van het protocol nog vragen zijn, neem dan zeker contact met ons op.