Wigwamvakanties, voor iedereen een feest!

Het is heerlijk om er met het hele gezin even tussenuit te gaan. Maar met een zoon of dochter met een beperking is het vinden van een leuke vakantiebestemming niet eenvoudig. Speciaal voor deze gezinnen zijn er in het voorjaar, de zomer en in de winter Wigwamvakanties op verschillende plaatsen in Nederland en Frankrijk. Daarnaast kunt u op enkele van onze locaties nog kiezen om deel te nemen aan onze tienervakanties. Onze wigwamhuisjes zijn volledig aangepast en van alle gemakken voorzien. Enkele keren per week staat een geheel verzorgde avondmaaltijd voor u klaar zodat u met zijn allen heerlijk kunt genieten van een onbezorgde vakantie.

Activiteitenprogramma voor álle kinderen

Vijf dagen per week is er een avontuurlijk en grensverleggend activiteitenprogramma voor alle kinderen mét en zonder beperking. Élk kind of tiener met een beperking is welkom, hoe intensief de zorg ook is. Tijdens het activiteitenprogramma krijgt het kind een persoonlijk begeleider die geselecteerd wordt op basis van de zorgvraag van het kind. Hierdoor hebben de ouders even tijd voor zichzelf of elkaar!

Vakantiethema

Elk jaar wordt er een nieuw thema gekozen voor het activiteitenprogramma: het vakantiethema voor 2017 is "Wigwam's got Talent".

Locaties

Vakantieperiodes

Betaalbaar voor iedereen

U kunt aanmelden voor een Wigwamvakantie op verschillende locaties in Nederland en Frankrijk. Elke wigwam vakantielocatie is volledig ingericht voor gasten met een (ernstige) beperking.

Wigwamvakanties hebben een duur van één of twee weken en worden gedurende het voorjaar, de zomer én sinds eind 2015 ook in de winter gehouden op een van onze 5 locaties.

U betaalt voor de huur van het wigwamhuisje en een bedrag voor de zoon of dochter met een beperking. Deze kan geheel of gedeeltelijk vanuit een PGB of via Zorg in Natura betaald worden.

Enquête

Reviews

Elke wigwamvakantielocatie heeft zijn eigen extra’s. De ene beschikt over een zwembad, op de andere locatie kun je op een huifbed rijden, er is ook een vakantielocatie waar grote vakantiehuizen zijn.

Wij zijn heel benieuwd naar uw ervaringen en willen u daarom vragen na afloop van uw vakantie onze enquête in te vullen zodat wij onze Wigwamvakanties nog beter op uw wensen kunnen afstemmen.

Op deze pagina kunt u kiezen over welke locatie u graag een review zou willen plaatsen. Ook kunt u de reacties lezen van anderen, zodat het kiezen van een bestemming net wat makkelijker wordt!

Nog meer Wigwamplezier

Jongerenvakantie 2.0

WegWijsWeekenden

Survivalkamp

In Valkenburg a/d Geul organiseren we ook in het najaar van 2017 een Jongerenvakantie 2.0. Een uitdagende vakantie voor jongeren zonder hun ouders. .

Stichting Wigwam organiseert in Valkenburg in het schooljaar 2016 WegWijsWeekenden voor kinderen en jongeren met een beperking van 6 tot 20 jaar.

Tijdens het survivalkamp leren jongeren onder deskundige begeleiding hun grenzen te verleggen met onderdelen als een touwparcours, stadssurvival en bossurvival.