Wigwamvakanties in Valkenburg, Diessen, Heusden en ... Heel!

Zoals sommigen van jullie al vernomen hebben is, met pijn in ons Wigwamhart, besloten de zomervakanties op de locaties Nieuwveen, 's-Gravenzande en La Bonne Vie (Fr) niet door te laten gaan. Een keuze die niet gemakkelijk was om te maken, maar die wel recht doet aan de zorgvuldigheid en de veiligheid zoals die in de deze periode noodzakelijk is. Het goede nieuws is dat de Wigwamvakanties deze zomer in Valkenburg, Diessen en Heusden wel door zullen gaan. Aan dit rijtje kunnen we zelfs nog een locatie toevoegen, want ook in Heel zal op kleine schaal deze zomer weer worden opgestart. Uiteraard volgen we de maatregelen nauw op, en kan het genomen besluit op elk moment door gewijzigd landelijk beleid aangepast worden.

Het activiteitenprogramma

De Wigwamvakanties in Valkenburg, Diessen, Heusden en Heel zullen doorgaan met een aangepast programma en een nog verder uit te werken Corona-protocol. Dit houdt onder meer in dat het programma zich zoveel mogelijk zal afspelen op het terrein van de locatie. We gaan werken in kleine ‘bubbels’, bestaande uit 4 à 5 kinderen met 4 à 5 begeleiders. De anderhalve meter- maatregel in deze bubbel wordt zoveel mogelijk nageleefd, maar kan niet worden gegarandeerd. Tussen de verschillende ‘bubbels’ zal wel anderhalve meter afstand bewaard worden. Ook zullen er geen gezamenlijke maaltijden, groepsactiviteiten of bonte avonden doorgaan op de manier waarop men dat van Wigwam gewend is. Uiteraard wordt er hard gewerkt aan alternatieven, waarbij veiligheid, plezier en ontspanning het uitgangspunt zijn.

Als gezinnen die geboekt hebben voor een vakantie in Valkenburg, Diessen of Heusden, alsnog afzien van deelname, hebben we daar alle begrip voor. Eventueel reeds betaalde facturen zullen worden terugbetaald. We vragen deze gezinnen dan wel dat vóór 22 mei a.s. schriftelijk te laten weten via dorien@stichtingwigwam.nl.

Alternatieven

Voor de gezinnen die geboekt hadden in Nieuwveen, ’s-Gravenzande of Frankrijk, willen we uiteraard proberen een alternatief te zoeken. Momenteel kunnen we hen het volgende aanbieden:

1. In ’s-Gravenzande kan men gebruik maken van een bungalow, maar dan zonder wigwamprogramma. Indien men dit wenst, dient men dit vóór 22 mei a.s. te laten weten. Het huurbedrag blijft dan gelijk aan wat men bij Wigwam zou betalen. Indien men ná 22 mei beslist in een bungalow in ‘s-Gravenzande te verblijven, dan moet men dat zelf reserveren via Park Vlugtenburg en betaalt men hiervoor hogere tarieven dan Wigwam hanteert.

2. Op de locatie in Heel zijn 3 wigwamhuizen en 2 kampeerplekken ter beschikking. De huurkosten hiervoor zijn respectievelijk € 775 en € 380 per week (excl. toeristenbelasting). Men kan zich opgeven voor een éénweekse vakantie met activiteitenprogramma in de periode van 19 juli t/m 15 augustus. Afhankelijk van het aantal aanmeldingen kan er ook een tweeweekse vakantie geboekt worden.

3. In de weken van 12-19 juli en 15-22 augustus kan men ook verblijven op de locatie in Heel. In deze twee weken wordt er echter geen activiteitenprogramma aangeboden.

4. Indien er zich gezinnen afmelden voor de vakanties in Valkenburg, Diessen of Heusden, worden deze plekken uiteraard opengesteld.

Wat nu?

• Gezinnen die geboekt hebben voor een vakantie in Valkenburg, Diessen of Heusden hoeven niets te doen, mits zij akkoord gaan met het aangepaste programma. Indien deze gezinnen de boeking willen annuleren, dienen zij dit vóór 22 mei a.s. schriftelijk te laten weten via dorien@stichtingwigwam.nl.

• Gezinnen die geboekt hebben voor een vakantie in Nieuwveen, ’s-Gravenzande of La Bonne Vie (Fr), en die gebruik willen maken van een alternatief, moeten dit vóór 22 mei a.s., online laten weten via dit formulier.

Voor de exacte data en prijzen van de locaties verwijzen we naar onze website.

We onderzoeken momenteel nog of bij annulering van de zomervakanties gezinnen de níet geleverde pgb- zorg toch in kunnen dienen bij de zorgverzekeraar of gemeente. Indien we hier meer over weten laten we u dat weten.

We hopen hiermee voorlopig voldoende informatie te hebben gegeven om een weloverwogen keuze te maken. Ook al verloopt de aanloop naar de Wigwamzomer niet zoals we verwacht hadden, we hopen toch op deze manier aan velen van jullie een mooi vooruitzicht te kunnen bieden.

Neem bij vragen of onduidelijkheden zeker contact met ons op.