Steun Wigwam

Steun Wigwam!

Een gezin dat deelneemt aan een Wigwamvakantie betaalt zelf de kosten voor vervoer, verblijf, accommodatie, energie, maaltijden en het activiteitenprogramma voor broertjes en zusjes. Het bedrag voor de zorg en begeleiding van het kind met een beperking kan vergoed worden vanuit een Persoons Gebonden Budget (PGB) of via Zorg in Natura (ZIN). Deze bedragen zijn niet toereikend om de meerkosten, ontstaan als gevolg van de beperking, te dekken. Hieronder vallen oa. aangepaste voorzieningen (van sanitair en aangepaste accommodatie tot aangepast speelgoed), uitgebreide intake en plaatsing van de gezinnen, instructie, scholing, professionele aansturing en begeleiding van de vrijwilligers voorafgaand en tijdens de vakantie.

Voor de totale financiering is Stichting Wigwam afhankelijk van de ondersteuning van vele fondsen, bedrijven en particulieren.

ANBI status

Stichting Wigwam heeft een ANBI-status (Algemeen Nut Beogende Instelling). Dat heeft voor u als voordeel dat giften die u aan ons doet, aftrekbaar zijn van de belasting. Voor de publicatie ANBI en de meest recente financiële verantwoording klik hier.

Direct doneren

Natuurlijk kunt u ons steunen door direct een gift over te maken op ons rekeningnummer NL97INGB0009553453 o.v.v. 'Gift Stichting Wigwam'. U kunt ook altijd contact met ons opnemen via telefoonnummer 06-46375735 of stuur een email: info@stichtingwigwam.nl

Meer mogelijkheden

Maar er zijn nog vele andere mogelijkheden om ons te steunen.
Lees hieronder wat er mogelijk is, of laat u inspireren door de leuke acties van onze sponsors en donateurs.

Gezin

Donaties & giften

Bedrijven en particulieren steunen ons met incidentele giften of door fantastische initiatieven te ontplooien waarbij Wigwam als goed doel wordt gesteund. Laat u inspireren door onze donateurs!

6181_1

Donatiezuiltjes

Met onze donatiezuiltjes hopen wij Wigwam breed onder de aandacht te brengen, Heeft u of weet u een leuk plekje waar wij mogen staan, of wilt u een nieuw zuiltje doneren?

Hlp5 (24)

Sponsor een vakantieweek

Voor elke Wigwamvakantieweek die wij organiseren is naast de reguliere bijdrage (vakantiekosten) voor de ouders, een extra bedrag nodig per gezin per week. U kunt deze week sponsoren!

6187_0

Beeldjes kunstenaar De Win

Met de aankoop van een van deze unieke beelden van kunstenaar Paul de Win steunt u Stichting Wigwam. Ze zijn alleen via onze stichting te koop voor € 95,-. U haalt een prachtig kunstwerk in huis, speciaal voor ons gemaakt!

6187_1

Nalatenschappen

Wilt u Wigwam op een speciale manier steunen? Dan zou u ons in uw testament kunnen opnemen. Omdat wij als goed doel een ANBI erkenning hebben hoeven wij over nalatenschappen niets af te dragen aan de fiscus. Wat u ons nalaat komt voor de volle honderd procent ten goede aan onze Wigwamvakanties.

6187_2

PGB Schenking

Heeft u nog PGB over? Dan zou u uw zorgverlener een extraatje kunnen schenken! In bepaalde situaties kunt u namelijk een chenking doen vanuit uw PGB. U moet natuurlijk wel voldoende budget hebben, de schenking gaat namelijk van uw budget af.

large_3922_0

Boek een wigwam

Ook buiten onze vakanties om kunt u een wigwamhuisje boeken, bijvoorbeeld met vrienden of collega's. Kijk snel verder voor de mogelijkheden hiervoor op de locatie in Valkenburg a/d Geul.

Gp3 (25)

Partners & fondsen

Partners en fondsen die ons al meerdere jaren ondersteunen zijn Adelante, Daelzicht en Ipse de Bruggen. Met deze instellingen wordt samengewerkt en zijn afspraken gemaakt over het gebruik van hun terrein en/of faciliteiten.