Prijzen 2024

Prijzen Gezinsvakantie

Hieronder vindt u een overzicht van de kosten voor een Wigwam-Gezinsvakantie.
Voor de kosten van een Jongerenvakantie klik hier.
De facturatie voor een Gezinsvakantie is als volgt opgebouwd:

a. Zorg en begeleiding kind/jongere met beperking

De zorgnota voor de zorg en begeleiding (zonder verpleging) van uw kind of jongere met een beperking bedraagt € 916,50 per week (€ 24,44 per uur / 37,5 uur per week). Indien uw kind verpleging nodig heeft, wordt hiervoor een uurtarief van € 50,00 gehanteerd (gefactureerd per half uur). De zorgnota ontvangt u na afloop van uw vakantie.

De zorg en begeleiding vindt plaats tijdens het activiteitenprogramma door een individuele begeleider en een team van onder meer projectleiders, ondersteunend begeleiders en activiteitenbegeleiders. De zorgnota kan veelal (gedeeltelijk) vanuit een Pgb of via Zin betaald worden.

In geval van Pgb dient u in het bezit te zijn van een geldige zorgovereenkomst en/of zorgbeschrijving. Voor meer informatie over zorgdocumenten en over Zin klik hier.
Let op: De tariefswijziging geldt vanaf 1 april 2024. U dient dit zelf aan te passen in het digitaal PGB portaal.

b. Huur en verblijf

Op de huurnota, die u vooraf aan uw vakantie ontvangt, staan de volgende posten:

1. Huurkosten: De huurkosten zijn per locatie verschillend (zie hier beneden de kosten per locatie en per accommodatie). Alle genoemde huurprijzen zijn inclusief 9% BTW.
  2. Administratiekosten: Deze bedragen € 25,00 per verblijf (inclusief 9% BTW en met een maximum van € 50,00 per jaar bij meerdere gezinsvakanties).
  3. Kosten brusjes: Begeleiding broertjes en zusjes zonder beperking (van 4 t/m 16 jaar) en deelname aan het activiteitenprogramma. Deze kosten bedragen € 150,00 per kind per week.
  4. Toeristenbelasting: deze kosten zijn per gemeente verschillend (zie hier beneden de kosten per locatie).
  5. Overige kosten (bv. schoonmaakkosten, (hulp)hond, bedlinnen...) zijn per locatie verschillend (zie hier beneden de kosten per locatie en per accommodatie).

Valkenburg a/d Geul

8 prs Grondulow

€ 1.554,00 p/week

€ 45,00 p/verblijf

Bedlinnen incl. opmaak (optioneel)

€ 12,50 p.p.p/verblijf

€ 1669,00 p/week

€ 85,00 p/week

Tegemoetkoming

Wanneer de huur- en/of zorgkosten voor uw gezin een probleem vormen, bv. omdat u niet beschikt over een Pgb of Zin, vermeld dit dan op uw inschrijfformulier. Wij zoeken samen met u naar een passende oplossing.

Annulering

Indien u de bij ons geboekte vakantie wilt annuleren dient u dit schriftelijk te doen via info@stichtingwigwam.nl. Er worden dan de volgende kosten bij u in rekening gebracht:

• annulering langer dan 8 weken vóór de aankomstdag: de administratiekosten en 50% van de huurfactuur;
  • annulering korter dan 8 weken vóór de aankomstdag: de totale huurfactuur;
  • annulering korter dan 6 weken en langer dan 1 week vóór de aankomstdag: de totale huurfactuur  en 50% van de zorgfactuur;
  • annulering korter dan 1 week vóór de aankomstdag: de totale huurfactuur en de totale zorgfactuur.

Als u binnen 24 uur na de overeengekomen startdatum van uw vakantie, zonder nadere kennisgeving niet bent gearriveerd, wordt dit beschouwd als een annulering.

Bij voortijdige beëindiging van het verblijf vindt geen restitutie plaats en dient de volledige huur- en zorgfactuur te worden betaald.

Wanneer de vakantie (gedeeltelijk) vanuit een indicatie betaald wordt en u door annulering de zorgkosten niet kunt verhalen op de zorgaanbieder, bent u zelf verantwoordelijk voor de annuleringskosten.

Wij adviseren u een annuleringsverzekering af te sluiten en na te vragen of deze ook dekking biedt als uw kind wegens ziekte gerelateerd aan de beperking niet kan deelnemen.

In geval van annulering (zowel door uzelf als door Stichting Wigwam) i.v.m. COVID-19, volgt Stichting Wigwam de richtlijnen van de Nederlandse overheid. Op dit moment gelden de standaard annuleringsvoorwaarden zoals hierboven beschreven.

Indien de kwaliteit en/of de veiligheid niet kan worden gewaarborgd, bv. door extreme weersomstandigheden of door onvoldoende vrijwilligers, kan Stichting Wigwam voorafgaande aan de start van de vakantie besluiten een vakantie geheel niet door te laten gaan of om het programma en/of de zorg en begeleiding niet uit te voeren. In dit  geval ontvangt u (afhankelijk van de locatie en de periode) een terugbetaling of een voucher voor het reeds betaalde huurbedrag.

Indien de kwaliteit en/of de veiligheid niet kan worden gewaarborgd, bv. door extreme weersomstandigheden of door onvoldoende vrijwilligers, kan Stichting Wigwam tijdens de vakantie ook besluiten een vakantie gedeeltelijk niet door te laten gaan of om het programma en/of de zorg en begeleiding slechts gedeeltelijk uit te voeren. Afhankelijk van de specifieke situatie zal Stichting Wigwam besluiten of u (afhankelijk van de locatie en de periode) naar rato een terugbetaling of een voucher voor het reeds betaalde huurbedrag (enkel bij voortijdig vertrek van de locatie op verzoek van Stichting Wigwam) en/of naar rato reductie op de zorgfactuur (afhankelijk van de geleverde diensten) zult ontvangen.