Monique Kroezen is moeder van 4 kinderen, 3 'gewone' kinderen, en één heel speciaal kind, Justin. Voor Wigwamvakanties schrijft zij in deze rubriek af en toe een blog om haar ervaringen met andere gezinnen te delen. Lees haar blog over hun Wigwamvakantie in Heel. U kunt ook een reactie plaatsen!

Onze blokhut in de Jungle

De avondzon kriebelt op mijn huid. Het grind knerpend onder de wielen van de duo skelter. Mijn arm beschermend om het tengere lijfje van mijn kind. We maken de afdaling in het heuvelachtige landschap van de WigwamVallei. Jij legt je hoofd tegen mijn bovenarm. Alsof je bescherming zoekt in de omgeving waarin we vandaag opnieuw zijn aanbeland. We maken de bocht en ik zet de spurt er in. We racen samen langs het pad van de paarden en voelen de wind spelen met onze haren. Je giert het uit van pret. Geniet van de kracht die de skelter voortstuwt en je lachen gaat over in een onbedaarlijke schreeuwsalvo. Ik schrik er niet van. Eerder, het intense geluksgevoel trekt door mijn lijf. Op dit moment zijn we dichter bij elkaar dan we in onze thuissituatie soms kunnen zijn…..

Geen PGB verantwoordingen. Geen personeel. Geen gastgezinnen. Geen dagcentrum. Geen medicijnen bestellen. Geen ellenlange gesprekken met CIZ of WMO. Geen moeten. Alleen….

De ochtendzon leidt ons naar de blokhut in de Jungle. De eerste tonen van het wigwamlied tillen jou op en voeren je mee. Je kruipt in mijn armen en samen dansen we op het ritme van de muziek. Dit gevoel van ‘ samen zijn’ ervaar ik enkel en alleen hier in de Vallei. Jij mag zijn wie je bent, ik mag mezelf laten zien zoals ik gezien wil worden als moeder. Alles valt even weg. De artsen bestaan niet meer. Antibiotica daar heb ik nog nooit van gehoord. Stress? Dat woord moet nog uitgevonden worden.

Alleen maar ouders die begrijpen. Alleen maar vrijwilligers die geven. Alleen maar muziek die je uitnodigend wenkt. Alleen maar vreugde, ook al is die er niet altijd. Het Geen…….

Je straalt, we genieten intens van jou. Sinds een dag of wat is je conditie beter en kun je volledig opgaan in de wigwam. In Roosmarijn, jouw begeleidster die stapelgek op je is geworden. In de zon die de hele dag schijnt nu. Ook voor je broers en zus. We hebben vakantie zoals die hoort te zijn. Borrelen met andere ouders, gesprekken voeren en solex rijden. Dagje varen op een luxe sloep terwijl de ijskoude witte wijn een aangename verrassing is..

Door alle beperkingen heen geef jij ons de volledige vrijheid. Samen met de Wigwam. Toppers!!!!